reklama

Kto má dnes meniny? Pamiatka zosnulých.

K našim zomrelým príbuzným a priateľom máme takú úctu, že v dnešný deň neoslavujeme žiadne meno. Zašiel som v Košiciach na Verejný cintorín, tak ako obrovské množstvo ďalších ľudí. S kvetmi a s kahančekmi v ruke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

Cintorín somnavštívil už včera poobede, na sviatok Všetkých svätých. A okrem kvetova sviečok som si vzal aj fotoaparát. Navštívil som hroby svojich zosnulýchstarých rodičov a ďalších známych, ktorí už opustili tento svet. Potom somsa ešte dlho prechádzal po našom najväčšom cintoríne.

c02
c02 


Stromy okolovytvárali nádhernú kulisu zlatej farby. Však aj bol sviatok Všetkých svätých,sviatok, kedy oslavujeme tých, ktorí hľadia Bohu z tváre do tváre.A tu nie sú vhodné smutné farby, lebo žiť večne pri Bohu je veľká radosťa oslava.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
c03
c03 


Aj keď obidvasviatky, aj sviatok Všetkých svätých, aj Pamiatka zosnulých, sú katolíckesviatky, na hroby v tento čas chodia všetci ľudia. Lebo protestantskékresťanské cirkvi a nekresťania neoslavujú tzv. svätých, ani sa nemodliaza duše v tzv. očistci.

c04
c04 


V tietodni je to jedno, či je niekto katolík, evanjelik, alebo zmýšľa úplne inak. Keďsa dívame na hroby, dívame sa na to, čo čaká každého z nás. Smrť. Niktoz nás nevie, kedy smrť zastihne nás... Aký je ten náš život krehkýa relatívne krátky...

c05
c05 


Tohto rokuodišlo z tohto sveta niekoľko ľudí, ktorých som mal rád. A boli medzinimi aj kamarát i kamarátka, ktorí mali menej rokov, ako mám ja. Tedamladí ľudia. Odišli nečakane. Koľko sĺz pretieklo pri ukončení života bezrozlúčky...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
c06
c06 


Slnko začalozapadať. Listy zo stromov opadali. Lenže my vieme, že slnko zajtra opäť vyjde.Vieme, že na jar sa stromy opäť zazelenajú. Respektíve veríme. Veríme, že cezzimu nenastane katastrofa či koniec sveta. Tak sa díva aj veriaci človek nahroby. Toto nie je koniec. Život pokračuje ďalej... Tajomstvo, ktoré sa my samidozvieme až po našej vlastnej smrti...

c07
c07 


Dnes som saopäť prechádzal po Verejnom cintoríne v Košiciach a zhováral som sas Bohom. Popri tom som si čítal to množstvo mien na hroboch. Mená, ktorézapĺňajú dnešné políčko v kalendári. Drahí zosnulí, všetko najlepšiek vašim dnešným meninám. Odpočívajte v pokoji.

Miroslav Molnár

Miroslav Molnár

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trochu filozof a trochu optimista, cestovateľ, s 30-tkou na krku, ale večne mladý... Zoznam autorových rubrík:  NáboženskéTakto to vidím jaFilozofiaZo svetaÍrskoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu